söndag 18 september 2011

Lökfrossa

Apricot Beauty
Salmon Impression
Apricot Impression
Spring green
Gracefull
Ivory Queen

Ett besök på Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik slutade i en orgie i lökar iaf för mig som inte har varit någon stor lökfantast. Förra hösten plantera jag lite fina tulpaner på min kolonilott men jag fick inte nöjet att de som blomma i år så på det igen.
Några återkommer då från förra året, Spring green och Salmon Impression och Purissima (ej påbild) men de andra är nya.
Ser fram emot att njuta av Apricot Brandy och Apricot Impression. Jag vet inte vad som tagit åt mig som dras till de lite rosaaprikosa tonerna, jag brukar inte gilla gult eller aprikos men nu är jag där i alla fall. Aprikos kan kännas som ett fint komplement till vitt och rosa som är de färger jag föredrar i trädgården. Jag vill att det ska kännas lätt och luftigt och plats att andas. Antar att det är därför jag trivs så bra på slätten och i fjällen. Det finns rymd och ljus och horisonten ligger långt borta.
Några lägre Allium slank med och en Tidlösa som jag i mitt himmelska tillstånd förväxlade med krokus. Vi får se om den hamnar i jorden eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar