lördag 7 maj 2011

Ny cykel

En underbar sommardag med 19,5 grader att njuta av i solen.
Kastanjen och häggen blommar för fullt och alldeles strax har rapsen slagit ut helt!
Vår färd gick mot staden för inköp av en ny cykel.
Min gamla Crescent fick jag 1978 av barnens far i födelsedagspresent.
Den har rullat några mil och har varit en trogen tjänare men nu är det 
dags att gå i pension. Den får användas som reserv och lånecykel. 33 år är den - helt otroligt!
Min nya Nishiki är härligt vårgrön och ett riktigt fynd! Precis det jag sökte och till ett bra pris eftersom modellen utgått. Hade lite tur där. Förra året låg den på 9000 kr medan jag i år fick betala 6000 kr - känns som ett fynd!

5 kommentarer:

  1. cykelhjälm, handledsskydd och stödhjul.....du vet hur det kan gå annars :)// Mika

    SvaraRadera
  2. Hittade din hemsida av en slump och känner att jag saknar dig. Det var ett tag sen vi sågs. Gläds åt att du har det bra. Kram från Gammal man!

    SvaraRadera
  3. Hahaha Mika, jag är alltid försiktig - uppfostrad så. Dessutom är det så platt här. ,)
    Hej gamle man, tänkte alldeles nyss på dig och funderar på hur livet är med dig. Vi kanske kan pratas vid någon dag när/om? =)Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Tjoho, perfa, då kan jag låna den gamla orangea när jag måste fly lantlivet. :)

    SvaraRadera
  5. Precis Julle, den måste bara fixas. S håller på men jag vet inte om han gett upp på mig och min cykel. Josefin testade den nya i söndags när hon var här. Ett historiskt ögonblick som borde ha förevigats men kände att det kanske var att gå för långt. =)

    SvaraRadera