torsdag 23 februari 2012

Sunography

Exponeringstid ca 5 minuter. Bild efter framkallning.
 Vid ett museumbesök i höstas så investerade jag i en pinholecamera och några sunography papper, dvs fotopapper som exponeras i solen och bara sköljs av i vanligt vatten för att framkalla bilden. Det som behövs är sol, saker, fantasi och tidur.

Solexponering.
Som vanligt improviserar jag när jag ser att det är läge. Borde kanske ge mig mer tid att komponera men det var sol och lusten föll på så jag tog vad jag hade. Ett gammal halskedja fick bli första testobjekt.
Papper efter solexponering
Exponeringstid ca 4 minuter.Bild efter framkallning.
 En gammal rostig sax lades först på papperet och efter en minut la jag dit en spets som tyvärr blev lite otydlig trots att jag försökte lägga den direkt mot papperet så gott som det var möjligt.
Nästa gång blir det att komponera mer ordentligt och att kanske testa pinholescameran.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar