söndag 12 juni 2011

Fläderblomssaft på gång


Jag har gått och spanat på att flädern ska börja blomma men inte och så helt plötsligt när jag vänder ryggen till har den slagit ut i full blom så snabbt ut med korg och sax för att plocka.
Jag slog till på att göra en dubbel sats fläderblomssaft på en gång.
Nu får ingredienserna ligga och gona till sig ett par dagar innan det är dags att sila ifrån och hälla upp på flaskor.
Testade med lite mindre socker än det stod i receptet men hade inte mer citronsyra att kompensera med men jag hoppas det fungerar ändå. Annars får jag väl frysa in den.
Nästa omgång kanske görs med Atamon för bättre hållbarhet.
Längtar efter en solig, varm dag och lite fläderblomssaft att svalka sig med.

2 kommentarer:

  1. jag kommer snart att lägga ut ett recept på friterade fläderblommor.....kan ge upphov till mersmak....// Annika

    SvaraRadera
  2. Bra tack! =) Tänkte testa allt jag kommer över. Kram!

    SvaraRadera