söndag 8 januari 2012

Sista kudden på sträckning

Puh, börjar närma mig slutet på stickperioden för denna gång. Garnet räckte - nästan. Ena sidan blev nån cm kortare än den andra men så får det bli. Ingen kommer att märka något. Hittade denna gamla, virkade blomma i gömmorna och funderar på om jag ska låta den pryda framsidan och kanske virka en snygg spets i kanten runt om. Hmmm.
Jag kom i stället i målarsvepet. Så igår blev det en rask färd ner till Ljunggrens på Bredgatan för att inhandla papper och staffli. Har lite grundad duk hemma sen skoltiden men måste införskaffa färg och några nya penslar. Jag längtar jättemycket efter att få skissa lite och måla lite och vara i stunden. 
Så roligt att få lite utlopp för lust och glädje.


2 kommentarer:

  1. Det är roligt med handarbete men inte jämförbart med målning. Sneglar på akvarellerna undertiden ja virkar spets. Jättefina kuddar, skulle passa som smäcken i min soffa;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vi måste ha liknande soffor. Eftersom din fina linnekudde liknade min. Och dina fantastiska spetsar! Jag skulle inte tya... men vackert är det. =)
    Nej, måleri är roligare än handarbete. Nu står staffliet där men jag behöver färg!! Och några nya penslar. Men ingen stress, det kommer när det kommer även om man får putta på ibland.

    SvaraRadera