onsdag 30 maj 2012

En lång dag


 Jag vaknade ju redan före fem och gick ut och tittade till sniglarna. På eftermiddagen kom solen fram ur molnen och det blev läge för en promenad till bondens åker där jag satt mina lökar och överblivna potatisar.
Och visst kom dom så fint och stolt. Vi har satt chalottenlök och pärllök om jag minns rätt.
 Medan jag hackade lite förstrött i jorden så kom en katt och vandrade runt i gräset, strök sig lite mot det. Stannade upp och tittade, bara var och för en liten stund så önskade jag att jag var en katt.
 Att bara vara där och då och inget annat. Och jag var ju faktiskt också där och då under några sekunder av min önskan....
I år är vi omgivna av betfält överallt runt omkring oss men betorna är ju ganska vackra så här långt och härliga bumlingar i stora högar när de skördas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar