måndag 22 augusti 2011

Ännu ett steg närmare en veckas vila....

Tidig morgon och hämtning av redskapen för dagens arbete

Tack Per för att jag fick låna din lastmaskin för säkerhets skull
om inte betongbilen skulle kunna ta sig ut på åkern.
Nu börjar det dra ihop sig....

...till att starta betongarbetet


Min svåger står beredd till att använda sin muskelkraft som....

..som inte behövdes, smidigaste golvläggning som jag gjort...


....behövde inte lyfta och kärra som man gjorde förr

En rullebör (skottkärra för er som inte förstår mitt språk) med lite betong som inte "behövdes"....


















....men som visade sig behövas. Tänk att fattas 50 liter betong!
Efter en timme hade vi stockat ut all betongen... Tack Håkan!
Ser lättare ut än det är att glätta ett betonggolv
Här är resultatet.......och nu är det mörkt...
efter 14 timmar.......skam den som ger sig
 
Idag var vädret med mig och den beställda betongen avbeställdes inte i sista sekund.
Dagen började tidigt med att samla in nödvändiga verktyg och
hjälpmedel för att förhoppningsvis få ett snyggt golv i vår lilla snickarbod,
som kommer att fungera som förråd denna första vinter på landet.
Vilken känsla, nu ska vi verkligen börja bygga upp nytt!

2 kommentarer:

  1. Tänk S, alla dessa ton av skrot och jord och grenar och trä som vi forslat bort. Gamla hundtorn, siporexblock, tegel och staket. Nu ligger grunden där och gräsmattan är i ordning. Jag tror att det är nu det börjar.
    Kram, C

    SvaraRadera
  2. Jo, nu känns det som vi fått lön för all möda och kraft vi lagt ner på vår lilla drömoas. Jag tror som du att det är nu det börjar på riktigt.
    Kramar S

    SvaraRadera