söndag 11 mars 2012

Vindspel


 När jag besökte Vårmässan så var det första jag sprang på ett vindspel i drivved. Lite vitlaserat och med ett hjärta nertill. Hm, det skulle passa bra i valnötsträdet tänkte jag och slog till efter att under några sekunder funderat på om jag skulle göra ett själv i stället. När jag kom hem hängde vi upp det på prov i vardagsrummet och det kändes lite synd att hänga ut det i trädgården att brytas ner av väder och vind. 
Idag när vi promenerade runt på tomten låg så många nerblåsta grenar att jag helt enkelt bara var tvungen att samla ihop och göra ett vindspel- för valnötsträdet - på riktigt.


Vårt gamla vindspel som vittrat sönder hade en fin liten fågel som vid detta laget hunnit gråna men som passar bra in att hänga som dekoration i spelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar