söndag 4 mars 2012

Tapas-set och liten kanna från mitt krukmakeri




 En gång i tiden, för tio år sedan, hade jag ett lite krukmakeri i min hemstad. När jag och barnen i afton gick igenom en kartong med saker jag gjort som de fått så inser jag att det jag gjorde då säkert hade gått att sälja även idag. Tapas hade inte riktigt slagit igenom och folket hemma ställde sig frågande till vad det kunde vara för nåt konstigt. Man hade just lärt sig antipasto.
I det lilla setet fanns också ett recept på en utsökt pesto och världen godaste babaganousch. Mmmm.
Den lilla kannan i porslinslera, känns som om den skulle kunna fungera bra i den chabby chic och lantliga stil som rått ett tag.




3 kommentarer:

  1. Åh vad fin!! Du får börja krukmakeria igen. :)

    SvaraRadera
  2. Tack Rebecca. =) Jodå, när jag blir äldre så ska jag nog krukmakeria lite igen. =)

    SvaraRadera
  3. Det känns så jättelänge sen. Köpte en till syster minns jag. Att jag aldrig lär mig handla till mig själv

    SvaraRadera