torsdag 15 december 2011

Fina julklappsböcker



Akademibokhandeln i Nordstan är en inspirerande bokhandel. Jag hittar alltid massor av vill-ha-böcker när jag går in där. Jag brukar oftast gå ut tomhänt eftersom det är omöjligt att bestämma sig. Plånbokens innehåll räcker inte bara till böcker.Jag förstår inte.
Sinnenas trädgård är bara en bok som jag måste läsa. Om trädgårdarnas läkande effekt på oss stressade 2000-tals människor. Tänk att få skapa en trädgård och viloplats som flera kan få ta del av!
Passion för pelargon- nåja, en sanning med modifikation men de fina kärlekspelargoner jag köpte i somras skulle jag gärna vilja få se nästa sommar igen. Jo, jag vet hur mamma skötte sina pelargoner och jo, jag vet hur många jag har misslyckats i yngre dagar.... Men nån gång ska man väl lyckas?

Fjällbastu - rena äventyr i väglöst land, får mig att längta till Norrland igen. Skåne är underbart men Norrland och i synnerhet fjällen, är helt fantastiskt med sina vidder och sin bedövande tystnad. Om det nu inte råkar vara ett gäng skoteråkare ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar