söndag 18 december 2011

Fjärde advent

Ljusen har brunnit stilla hela dagen. Knäcken är kokt och kolan står på spisen. 
Snart är vi där vid årets skönaste helg. Helgen då det vänder och vi går mer och mer mot solens naturliga ljus. Hösten har gått både fort och långsamt. Vi har mest vilat och samlat nya krafter inför våren och vi tänkte oss att den i princip skulle vara oändlig. Vi skulle måla vägg och sätta upp panel i sovrum och hall. Det vi har hunnit är ett halvfärdigt vindsförråd. Men så är det - man får lära sig vila i det som händer nu och dra ner på ambitionerna ibland.

6 kommentarer:

  1. God Jul och Gott Nytt År, C. Önskar gammalman.
    Önskar Vi kunde ses någongång och prata gamla minnen.
    Du är välkommen till stugan om du kommer norrut någongång.

    SvaraRadera
  2. Gott Jul och Gott Nytt År till dig också. =)
    Ja, du det skulle bara roligt att grotta ner sig i minsann.
    Jag hör kanske av mig då om jag kommer norrut. Just nu känns det lite långt borta men man vet aldrig.
    Var har du/ni stugan? Havet?
    Carina

    SvaraRadera
  3. Boviken med havstomt. Du är så välkommen, när det än blir!!
    Ha det bäst, i jul!!/Gammalman

    Ps: Ska träffa vår gemensamma vän G imorgon, hon är hemma över jul. Minns att det var du som introducerade henne i mitt liv!! Ds

    SvaraRadera
  4. G, herregud nu behöver jag friska upp mitt minne. Tror att det här var en del år sedan. =) Hur som helst - hälsa så gott och njut av helgen!

    SvaraRadera
  5. Jo, jag kom på efter en stund. Kunde nästan inte alls hitta någon jag känner vars namn börjar på G. Tänker alltid på henne som B. =)

    SvaraRadera