tisdag 27 december 2011

Fina trädgårdssaker

Om man bara uttalar önskningar så kanske de faktiskt blir sanna. I alla fall så fick jag denna fina Buddha i födelsedagspresent av S. När jag uttalade min önskan så var jag inte riktigt klar över följderna - dvs den måste ju ha en plats i trädgården. Men här - på muren- blickandes ut över gården känns bra. Den härliga statyn skapade genast rum och trygghet åt gården.


Av Julia fick vi dessa fina fågelholkar. Bara "riktiga" gällde och hon gjorde ordentlig research och landade i dessa två. En för mesar och en för finkar/talgoxar. Vi vill förstås gärna ha rödhakar och starar och koltrastar så vi får nog fylla på förrådet av holkar inom kort. 
Dessa urfina, välgjorda hittades på Vivara som har ett stort och fint sortiment av det mesta som behövs för att skapa djurliv i trädgården.

2 kommentarer:

  1. Kom just på, grattis i efterskott! Du är ju två dagar före mig!/Gammalman

    SvaraRadera
  2. Just det ja! Tack så mycket. Du får också ett grattis i efterskott inser jag. =)
    Hoppas din dag var fin. /C

    SvaraRadera