måndag 18 juni 2012

Skördar lite idag

 Min för året sådda kamomill står precis i knopp och 
jag passar på att plocka de få knopparna och hoppas det kommer flerVinter
så att jag kan torka lite till vinterns goda teer.
Annars får jag helt enkelt njuta av det här och nu.
Flädern blommar ju för fullt och jag kan ju iofs göra mer fläderblomssaft men 
vår frys är så liten att inte ens sommarens kanelbullar får plats. Ännu mindre vinterns
fläderblomssaft. Så min fullplockade korg med blommor får bli ett torkprojekt
i vår redan överfulla kök. Vi verkar ha mycket grejor eller lite plats....
Vinterns saft får bli en senare fråga men just nu fyller hylledoften hela köket och vardagsrummet 
så även om det är alldeles kolsvart ute och åskan mullrar så känner man att där bakom hörnet finns nog solen och sommaren.

1 kommentar:

  1. I ert hus finns solen och sommaren. Härlig skörd ! / Annika Lemonhill

    SvaraRadera