söndag 6 november 2011

Helgens besökare

Exotisk besökare i trädgården

För oss okända fåglar

Tidigare har vi sett rådjuren beta på den blivande ängen som förmodligen hade goda växter och örter till dessa vackra djur. I fredags eftermiddag kom denna rådjursbock in i vår trädgård och åt av äpplena som ramlat till marken. Så här första gången är det lite fascinerande med vilda djur i trädgården, men nu har vi satt upp grinden för att inte vänja dem vid att äta i våra framtida odlingar.

I hundratal cirklade dessa för oss okända fåglar ovanför trädtopparna och slog sig ner i våra björkar för vila på vägen till varmare trakter? Det märks nu att hösten är här med antågande vinter. Fågelborden töms på mat allt fortare för varje dag som går.

8 kommentarer:

  1. Vilka underbara kort du lägger in C. Jag minns din ko tavla, den väcker minnen från ungdomen. Sköt om Dig!

    SvaraRadera
  2. Glömde signaturen som verkar stämma/Gammalman

    SvaraRadera
  3. Gammalman, kul att du gillar mina bilder:)
    /S

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du tycker om mina bilder Gammal Man.
    Just dem i detta inlägget är det S. som har tagit, väldigt fina.=)
    Men du Gammal man - nu blir jag lite nyfiken. Jag var övertygad om att jag visste vem du var men nu vet jag inte alls.... Kan du ge mig en ledtråd?
    /C

    SvaraRadera
  5. 487yå/
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨1gtj. hahaha, vad roligt! Det var ett tag sedan.1§§åöppppppppppphg-b bgmjvThomas katt hjälper mig att skriva. Funderade på vem som kände till min kotavla- det är inte alla människor minsann. =) Hoppas verkligen att allt är bra med er båda.

    SvaraRadera