tisdag 4 oktober 2011

Ängen och drömmar

Idag när jag kom hem från arbetet hade jag hoppats att jordhögen redan var utplanad, men så var det inte. När jag pratade med Per föreslog han att jag fick låna en maskin och med förvåning insåg jag att det var en grävmaskin som jag skulle försöka att manövrera. Kanske många stora och små pojkars dröm - köra grävmaskin?! Efter drygt två timmar är nu det mesta av jordhögen, gamla gräsmattan, utplanad på vår blivande äng. Lite pirrigt att gräva med denna stora och starka maskin, men det ser åtminstone ut som jag ska lyckas få till det i morgon om vi slipper regn.


Snart ligger den blivande ängen plan igen

Kanske många små och stora pojkars dröm?

4 kommentarer:

  1. Vad bra att du fick låna maskinen så att detta också blir färdigt. =) Kanske att vi får jorden plöjd också nån gång i framtiden? Ett steg närmare odling och äng är vi iaf.

    SvaraRadera
  2. Om vädret vill kan vi redan till veckoslutet börja planera för hur stor odlingen ska bli :=) Det finns även utsikter för att det blir plöjt och då kan vi staka ut var våra framtida fruktträd ska stå! Härligt!

    SvaraRadera
  3. Oj, här händer det saker, minsann! Visst är grävamskiner underbara, plötsligt blir saker och ting möjliga!

    SvaraRadera
  4. Ja, det blir en dramatisk förändring och man slipper gräva själv. Vi har turen att få låna av en granne och det underlättar ju massor. S. kan ju köra själv, bra. =)

    SvaraRadera