tisdag 11 oktober 2011

En liten fris i stället för gardiner



En dag då jag och J. är ute och rekognoserar lite gårdsbutiker i närheten som man annars bara kör förbi så tittade vi bl a in till Lovisa på landet som ligger alldeles i närheten.
Jag har läst en del om butiken bland bloggare som har hjärtat fast rotad i country-stilen. Det är en charmig liten butik med webshop för er som bor längre ifrån.
Gammalt och nytt blandas på ett charmigt sätt.
Där hittade jag iaf dessa friser eller  - nu minns jag inte- vad heter det som man hängde framför gardinstängerna förr i världen för att dölja dom? Nåja, de har legat och grott och i helgen åkte jag och S. dit och slog till på två stycken till köksfönstrena in mot gården. 
Vi behöver allt ljus som vi kan få in därifrån och med dessa på plats så får vi både behålla ljusinsläpp men också lite fint att titta på. Friserna säljs svarta så vill man ha annan färg så blir det fram med färgburken. 120 cm långa kostar 600 kr styck.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar